• بی کربنات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

بی کربنات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

تهران

برای قیمت تماس بگیرید

نوع آگهی : فروش یا ارائه
تاریخ : ۱۴۰۲-۰۱-۲۴

توضیحات

بی کربنات سدیم چیست و چه کاربردیدارد؟

بی کربنات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟یکی دیگه از نام های بی کربنات سدیم جوش شیرین و یا ایوپاک سدیم هیدروژن می باشد.بیکربنات سدیم دارای فرمول مولکولی می اشد نظیر NaHCO3 این ماده یعنی بی کرنات سدیم یا جوش شیرین دارای گرید خوراکی می باشدکه در صنایع بسیار زیادی کاربرد های متفاوتی دارد. جوش شیرین یا بی کربنات سدیمدارای نام های زیاد دیگری همانند سودای پخته شده ;اسید کربونیک سدیم، ;نمک مونوسدیم ; مونو سدیم کربنات ; کربنات اسید سدیم و …. می باشد.

 

بی کربنات سدیم تشکیل شده از نمک هایسدیم در ترکیب با اسید کربنیک می باشد و فقط یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیمجایگزین شده است. شکل ظاهری بی کربنات سدیم یا جوش شیرین به صورت گرانول ویا پودرهای کریستالی دارای رنگ سفید بی بو و دارای خاصیت بازی است و همچنین قابلیت حلالشوندگی نیز دارد و در این صورت در اتانول حل می شود یکی از کاربرد های بی کربناتسدیم جذب رطوبت و بوگیر بودن می باشد.

 

بی کربنات سدیم یا کربونیک سدیم دارای یکگروه آنیونی –HCO3 و یک عامل کاتیونی+Na می باشدکه در در طبیعت به فرم کانی ناکولیت(nahcolite) پیدا می گردد. مصریا ن باستان در مصرشکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل سدیم کربنات دکا هیدرات و سدیم بی کربنات رااستفاده می کنند. مصریان از بی کربنات سدیم و یا جوش شیرین به عنوان صابون برایشستوشو نیز استفاده می کردند.

 

مشخصات فنی بی کربنات سدیم

 

نقطه ذوب: دردمای 50 درجه سانتیگرادشروع به ازدست دادن دی اکسیدکربن میکند

 

نقطه جوش: نمیجوشد بلکه تجزیه میشود

 

انحلال پذیری در آب: در دمای معمولی10.3 گرم از این ماده در 100 گرم آب حل می شود.

 

شکل ظاهری : پودر سفید رنگ

 

گرید : خوراکی و صنعتی

 

 

فروشگاه فنی مهندسی اریا شیمی یکی ازتامین کننده ها و یا وارد کننده های انواع مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی می باشد اینفروشگاه میتواند به شما برای خرید بی کربنات سدیم و یا جوش شیرن به شما عزیزان کمککند جهت خرید بی کربنات سدیم و یا جوش شیرین ها با ما تماس حاصل فرمایید.

 

02133902209

 

09190764376


توجه : آگهی بالا را با دقت مطالعه کنید اگر همه موارد مورد تایید شما بود با مالک تماس بگیرید.

نظر بنویسید

ارسال پیام

ارسال پیام
نکات امنیتی
  1. دیدار با فروشنده در یک مکان امن
  2. بررسی مستندات خدمات و محصولات
  3. مراقب پیشنهادات غیر واقعی باشید
  4. عدم پرداخت وجه ، قبل از دریافت کالا و خدمات

آگهی های ویژه

آگهی های جدید

تبلیغات

بالا